Monday, December 27, 2010

kenduri kawen ---> wayang (gulliver's travels) ---> One Utama (OU)

semalam aku asyik berjalan jer....
mula2 pegi kenduri kawen kakak kepada kawan aku...
2 pasangan naik pelamin serentak wooo...
aku gerak pegi kenduri lebih kurang dalam pukul 1 pm la x silap aku...huhuhu...
sampai sana lebih kurang dalam 1 lebih...
makan2 dan tunggu pengantin sume dalam pukul 2 lebih aku gerak...
aku gerak pegi klang pulak...
buat aper???
agak2 korang per?
tengok wayang la!!!hahaha
aku pegi tengok kat MBO Cineplex Harbour Place, Klang...
tempat nie baru bukak dan korang paham2 jerla kalau baru bukak kan...
1 per pon takde...mati kutu aku di buatnye...wayang pulak start pukul 5.30pm..
sementara nak tunggu tu aku dengan kawan aku decide nak jalan2 dulu la walaupun xde pe yang bukak lagi dekat situ...
da bosan tu sudahnye kitorg decide nk lepak dekat Geylang Kopitiam kat situ...

- Geylang Kopitiam -
masa aku sampai sini aku dengan harapan nak order ice blended...
skali  jawapan yang menghampakan aku yang aku terima...
boleh pulak dia kata ice blended abis...alahaiiii....
terus mati selera aku...
yang ebad plak nak order ABC tak dapat sebab mesin rosak.ayoooooo....
sudahnye ktorg sekadar duduk lepak minum jer...
aku order milo ais dengan ais krim coklat...huahuahua...
ebad pulak order bandung cincau dan kawan aku yang lagi sorg tu,pah, dia order limau ais jer...


- Kita minum dulu! -
 kedai dia boleh tahan la tapi pelayan dia bukan orang tempatan tapi warga asing..hmmmm...
perhiasan dalam kedai nie?agak2 korg macam mane?
bagi aku biasa2 jer...takde per yang menarik sangat la...










tapi aku minat dengan tag line kedai Geylang Kopitiam nie, 'Memang..Gerek..'
aku rasa nie jerla satu2nya benda yang menarik minat aku kat dalam kedai nie...
yang lain2 sikit pon tak.hahahaha....


setelah ktorg bosan melepak kat sana dan disebabkan wayang pon da nak start ktorg pon memblahkan la diri ktorg dari kedai tu..
dari 5 bintang agak2 brape aku nak bagi?
aku bagi suku bintang jer sebab memang terok pon.huh!
lepas da bayar terus ktorg chiao...

- Terima Kasih! -
ktorg abis tengok wayang masa tu lebih kurang dekat pukul 7pm...
disebabkan drebar ktorg iaitu cik pah mengatakan masih terlalu awal untuk balik sooo ktorg decide tuk merayap lagi...
pegi mana??agak2 korg ktorg gi mane?opkos la masjid dulu..
nak semayang maghrib dulu an..hehehe.. :P
soo ktorg decide pegi One Utama (OU)!huhuhu...
aku pon baru 1st time sampai sini...
besar kawasan nie...de old wing dan new wing...
ktorg pegi yang old wing jer tapi tu pon sampai tersesat...
masa tengah ktorg jalan2 kat dalam nie kawan aku cik pah ni pegi la kedai buku POPULAR...korang sume taw tak??

- Kedai Buku POPULAR -
bile da masok dalam kedai buku nie aku pon saje2 la tengok2 novel kan...
tibe2 aku teringatkan novel karya Ramlee Awang Murshid dan terdetik kat hati aku nak cari...
sekali jumpe da....karya terkini beliau, Rayyan Fantasi...terus aku beli!hahaha..
buku nie aku masih belum sempat baca lagi sebab balik2 jer semalam aku da keletihan...
novel karya Ramlee Awang Murshid sume best2...
novel dia nie berunsurkan thriller..tu yang seronok bile baca..huhuhu..

- Rayyan Fantasi -

5 comments:

Geng Borak said...

haaaa.. banyak sangat berjalan2...
tu laaa, tak ajak aku... kan memang gerek... wakakakaaaa...
giler betull korang asyik makan tempat tak best je.. popai.. hahahaaa

yunhae said...

asri.. dah kate geylang tu dr singapore.. mmg takde tagline lain dah dorg tu selain "gerek".. mmg gerek la tu kot..hahahhaa..kedai baru bukak mesin ABC dah rosak???? o___O hahahahhahaha xD

tukang merepek said...

kid:popai tu idea iebad la..dytu mmg serius shit..hahaha

yunhae:geylang dr singapore ker?xtaw la plak..muahahaha..a'ah..mesin ABC rosak.ak nk order ice blended plak abis..pelik ak.ais abis la tu kot.LOL!

ebad fzka said...

setan ko kan..ahahhaa...eleh xsedap2 pon abis la jugak kan ayam 3ketol?heh ai..

kid: ermmm nk ajak ko wtper..ko kan ade alamanda..miahhahahaha

yana: lama giler xdgr cite ko....huhuhuh

tukang merepek said...

f.z.k.a:mmg la kena abis kn..ak da byr..len la org blanje..