Friday, January 14, 2011

seminggu sudah berlalu...

semalam da lebih kurang seminggu aku bekerja sebagai Customer Service Representative (CSR) untuk streamyx technical support...huhuhu..
stress ke tak keje nie?
agak2 korang stress ke tak?cube korang teka.....
stress tak stress la jugak bile da hit floor nie....
pening kepale otak nak melayan kerenah customer yang pelbagai nie...
silap hari bulan boleh sakit jiwa dibuatnye!!!huhuhuhu...
setiap ari dan setiap masa aku kena melayan kerenah customer yang pelbagai nie..
de yang ok...de yang kerek giler...de yang jenis taw nak marah jer....
susah2...kalau dapat customer yang angry tu softskill memang kena kuat la...
kalau tak silap ari bulan boleh menangis kita dibuatnye...
alhamdulillah setakat nie aku takde la dapat angry customer cuma de la dapat yang macam kerek2 tu....huhuhuhu
da la kena layan kerenah customer melalui telefon...
nak kena assist customer buat troubleshooting lagi dan dalam masa yang sama kena buat repot....
de customer yang call cakap de masalah dengan line internet la...
de yang call de masalah dengan telefon la...
de yang call masalah email tak boleh send la...
de yang nak reset password login la...
senang crite macam2 la customer punye inquiry nie!
aku kadang2 tu sampai tak cukup masa dibuatnye...hahahahah
terpaksa la kadang2 tu aku x keluar rehat lunch..huhuhu....
semalam siang dan2 jer call high....
asalkan tekan manual-in jer lepas assist customer terus aku kena cakap macam nie "terima kasih kerana menghubungi TM,asri bercakap boleh saya bantu?"..
tak pun "thank you for calling TM,asri speaking how may i assist you?"
kalau jer lepas tekan manual-in dan serta merta aku terus cakap macam tu, tu maksudnye call high la tu...
banyak call dalam waiting list la tu..
masa tu report aku ke mana,troubleshooting aku ke mane,customer aku ke mana...
sumenye berterabur..de ke laut la ke sungai la...
macam2 la...hahahahahaha
masa tu memang aku agak sedikit kelam kabut la..hahahaha
dalam pening2 melayan kerenah customer ni seronok jugak sebenarnye..
lagi2 bile lepas kite assist customer nie dorang bagi compliment kat kita...
maw tak senyum lebar dibuatnya??hahahaha
jadi memandangkan arini dan sok aku cuti jadi aku maw berehat sepuasnya setelah aku asyik bangun seawal pukul 5am dan sampai rumah hampir pukul 8pm....
yahoooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!

2 comments:

firdaus said...

baguih noh asri...hahahaaa

Anonymous said...

see..ade jgk benda yg best nyer..heh~

fzka~