Thursday, November 25, 2010

petua...

batuk aku nie dari sehari ker sehari makin lama makin terok..
sekarang nie plak kena selesema...
nie mungkin sebab kena ujan aritu...
disebabkan batuk nie jugak kehidupan seharian ku terganggu..
tido x cukup semua la...
da mengalahkan orang yang baru 1st tyme dapat anak!
hahahaha..
de x sesape yang de petua macam mana nk ilangkan batuk nie?
semalam kakak aku cerita de orang kata sruh perah limau then letak kicap sikit lps tu makan..
nasib baik dia x sruh letak cili n bawang skali..
kalau x boleh cicah dengan ikan bakar..hahahahaha..
de jugak kawan aku y sruh banyakkan minum air suam..
masalahnye da banyak minum da..
asal minum buang asal minum jer buang..hahahah
de yang sruh aku kumur dengan listerin..
amalkan setiap ari siang dan malam..hmmmm
de jugak yang bagitaw petuanya minum air limau dengan madu...
aku pon de dengar jugak petua minum air nasi..bkn air basuh beras tu tau...
air nasi..nasi tu letak la dalam cawan lepas tu letak air kot..then minum...
orang kata cara ni pun berkesan and aku pernah jugak la tengok jiran2 aku amalkan cara nie..
hmmmm....
mungkin betul berkesan kalau x takkan diaorg bwat kan...
anda semua de petua lain x?
xkesah la cara tradisional or moden..
kongsi2 la yer..huhu...
yang penting jangan suruh makan ubat klinik yo..
(o_0)

5 comments:

Geng Borak said...

kunyah halia banyak2.. :p

Geng Borak said...

kunyah halia banyak2.. :p

tukang merepek said...

yeker ko nie?
ker ko main2 nie...
kunyah halia??
kunyah chewing gum nk ar...
hahaha

ebad fzka said...

ko mkn batu jer la sengal..konferm elok

tukang merepek said...

f.z.k.a:sengal kaw kn..huh