Monday, April 4, 2011

jalan-jalan cari makan kini bermula | Restoran Big Plate

haaa.....bie gaji da keluar nie dalam fikiran aku mula la ligat memikirkan tempat-tempat makan yang best..haish..susah la kalau kite nie jenis yang suke makan..akibatnye macam aku nie la..tiap kali gaji jer mesti nak cari tempat makan yang best dan sedap..yang jadi mangsanye kawan-kawan aku la sebab aku akan ajak dorang ikot aku skali.hahahahaha....

ari jumaat baru-baru nie aku dengan 2 orang lagi kawan aku iaitu ebad dan fendy pegi makan dekat sebuah kedai makan nie..nak tau kedai makan per??kiteorang pegi makan dekat Restoran Big Plate..nak taw dekat mane letaknye restoran nie??Restoran Big Plate nie terletak di Subang Permai, Subang Jaya. Restoran Big Plate nie menyajikan makanan western atau pon makanan barat la kan..kalau tengok dekat dalam menu dia macam-macam jenis makanan ade sampaikan aku dengan kawan-kawan aku pening memikirkan nak makan ape.heheheheh....

lepas tu kami jumpe pulak kawan aku yang sorang lagi yang memang tinggal dekat subang nie..name dia wanie..dia datang dengan pakwe dia time tu..berdasarkan maklumat yang dia bagitaw dia kata restoran nie beroperasi dari petang hingga ke awal pagi kot.aku pon tak berape pasti sebab takde pulak dia letak waktu operasi dia dekat situ..heheheh..masa kiteorang sampai tu orang tak ramai lagi lepas da lame sikit baru orang ramai...huhuhu..setelah puas belek menu tu kiteorang pon order la..order time!!hehehe...

untuk aku, aku order grill chicken...memang sedap..kuah dia pon memang sedap..tak dinafikan..lepas tu de pisang,nanas,kentang lenyek,sayur brocolli lepas tu pe tah lagi...aku pon tak pasti sangat.hahahaha...grill chicken yang aku order nie sedap..ayam dia tak kering..kirenye de la juicy nye kan..hehehe..air pulak aku order orange juice.cawan dia memang besar..

kawan aku ebad tu pulak order ayam shah alam tak silap aku name dia..yang nie dia bagi setengah ekor ayam..haaa..makan la puas-puas...ayamnye pon not bad..isi dia memang lembut...air dia order jus tembikai..cawan pon besar jugak..senang cerita air dekat situ cawan memang besar.kawan aku yang fendy tu order chicken subang ke ape tah..aku lupe la.hahahah..air dia order jus mangga dan macam biasa jugak..gelas besar!hahahah..puas-puas!..yang wanie tu pulak fillet fish and chips..not bad jugak besar nye fillet fish tu..mungkin restoran tu guna daging ikan paus kot..hahahaha..

kiteorang de jugak order side dish macam chips dengan sausage..untuk dessert aku order banana split!!memang kegemaran aku..hehehe..haish..idop aku nie untuk makan jela..hahahaha..tapi takpe yang penting happy..hehehehe...sekarang nie jom kite tengok gambar yang aku tangkap masa dekat sana..takde la banyak sangat pon......zoOOomm!!!


 
- menu -

- big plate -

- ruang dalam restoran -

- oren juice gelas besar -

- chips -

- ayam shah alam -

- chicken grill -





- chicken subang -

- fillet fish & chips -

- banana split -

jadi kepada mereka yang masih belum mencuba lagi boleh la datang cuba..ajak satu family dengan kawan-kawan datang makan dekat Restoran Big Plate nie..makanannye sedap dan harga pun berpatutan..kalau nak tengok peta boleh klik dekat SINI..dekat bawah nie pulak alamat tempat tu...jadi jangan lupe cuba yer..hehehehe
 
 
Subang Permai, Subang Jaya, Selangor
Subang Permai, Subang Jaya27 Jalan Alfa F U6/F, Subang Permai, 40150 Shah Alam, Selangor
40150, Malaysia
03-7845-8073
 
 
**lepas nie kite pergi cube nasi arab pulak dekat shah alam..hehehe
 

2 comments:

Geng Borak said...

BIG mommas!!! sedap kan???
jangan lupa join Contest Lumayan Teka Bunga Blogger Shakiddo

tukang merepek said...

mane plak big mommas??big plate r....