Thursday, May 26, 2011

OVERTIME!!!

Wah!lama tak update blog nie..asyik tenggelam timbul tenggelam timbul je aku nie..hahahaha...kesian kat my friend MISS WAWA ROSLI sebab selalu cakap rindu nak baca blog saya yang tah pape nie..hehehehe..

Kali nie nak cerita pasal overtime a.k.a OT la kan..atau dalam BM kite sebut kerja lebih masa la kan...semalam ari terakhir aku dengan kawan-kawan aku buat OT nie..masa aku keje kat company lama dulu tu pon rajin jugak ak buat OT..masuk keje pkul 8.30am tapi balik keje pulak pukul 8pm ke atas..penat tu memang penat tapi kepuasannya pada diri kite sendiri...yang sedihnye tu kaang-kadang sampai takde masa dengan kawan-kawan.hahahaha...

Bila aku da mula keje kat tempat baru nie pon de OT jugak..muhahahahaha..dan baru-baru nie mereka de offer OT nie dekat agent-agent sume..mungkin sebab call yang terlalu high kot dan mereka perlukan lebih orang untuk kerja lebih masa...aku dengan kawan aku pon ape lagi kiteorang letak la nama kiteorang untuk buat OT....letih tu takyah cakap la....huhuhu...

Masa kiteorang buat OT tu kebetulan aku keje shift pukul 9am-630pm...start OT pkul 8pm-10pm...balik jer keje sampai rumah dekat pukul 12am..letih sangat!bayangkanlah esoknye aku kena bangun pulak pukul 5am untuk bersiap pergi kerja..pukul 530am da kena keluar rumah..pukul 6am naik komuter pergi KL Sentral....memang penat sangat sampaikan bila aku bangun pagi untuk pergi kerja tu aku rasa macam nak menangis da...huahuahuahua...

Tapi walaupon letih aku tak kisah sebab kepuasannye ade nanti..nak tau bile??waktu hujung bulan nanti!hahahaha..memang puas...tapi kalau buat OT pon takpe la..aku bukannye ada anak bini lagi...huhuhu...tapi elok jugak pon dapat duit lebey...untung-untung aku boleh beli barang untuk buat hantaran ker kan...ha!jeng..jeng..jeng....hahahah..de rezeki ade la..hahahaha...tapi ape-ape pon kepuasan untuk diri sendiri..itu yang penting..hehehe...aku da buat OT..korang da ker???hehehe...

                                                 

2 comments:

Geng Borak said...

masyuuuukkkk!!!!

tukang merepek said...

hahaha..
jgn nk masyukk sgt kid...
setakat buat lepas diri sndri blh la..huhuhu